Главни службеник за информатику

Ову функцију обично држи особа задужена за стратегију читаве фирме у области информационих технологија и компјутерских система који су неопходни ради остваривања задатих циљева. До пре пар деценија, ово је било углавном техничко задужење а службеник је био у рангу обичног техничара. Међутим, како је ова област расла и добијала на значају, и положај је добио на престижу, да не помињемо зараду. Допринос службеника за информатику свеукупној стратегији компаније је била толика да су по рангу одмах испод директора и то оног главног извршног. Већину техничких задужења он углавном делегира заменицима и техничарима, односно другим специјалистима.

Можда не изгледа тако, али ова функција је стара готово колико и сами компјутери, односно датира ту где и њихова пословна примена. Све до 80-их нису имали готово никаква овлашћења која сада имају. Њихово је било да испоруче нове Ај-Ти системе ту где треба и на време, и да их покрену како треба. Али 90-е су промениле игру, када су персонални рачунари постали део свакодневице а фирмама требали људи који ће доносити одлуке које системе треба набавити, од којих произвођача и како их најбоље уклопити. Директори нису желели да одговарају за ствари у које се нису разумели па је ово задужење делегирано најквалификованијем типу запосленог.

Са интернетом су дошла и нова задужења а коме би припала ако не људима који су се већ показали? Успели су да подесе Ај-Ти сектор тако да уместо оптерећења ресурса заправо додаје пословну вредност компанији. Како да повећају ефикасност и система и радника који их користе. Али постоји лимит задужења које једна особа може да обавља, па се јавила потреба да службеници за информатику делегирају техничка задужења људима који ће им бити директно подређени, па је управљачки аспект ове функције такође добио на снази.

Овакви информациони „шефови“ су добили овлашћења да заповедају главним службеницима задуженим за технологију, или онима задуженим за безбедност информација а нова задужења се стално појављују. Овај процес делегирања је толико узео маха да ако нађу некога ко ће уместо њих одлучивати о Ај-Ти системима и свеукупној Ај-Ти стратегији компаније, главни службеници за информације практично неће ни имати задужења осим да шефују.

С друге стране, није баш ни да ова професија нема перспективу. Томе сведочи гомила нових задужења која неко мора да преузме. Само клауд технологија нуди довољно изазова да их одржи у наредним годинама, а да и не причамо о мобилној телефонији, анализи података и платформама за друштвену сарадњу. Главно задужење ових службеника је стварање пословне вредности, и све док су у стању то да раде, не морају да се брину око сопствене будућности. Једини проблем је у томе што је изазова све више а посао је све тежи и компликованији.