Најуноснија продаја ИТ компаније на Балкану

Outfit7 је словеначка компанија која је основана 2009. године у Словенији и то као мали стартап брачног пара Изе и Сама Логина. Њих двоје су креатори чувене мобилне апликације по имену Талкинг Том и њихово учешће у овој компанији до скоро је износило 60%. Термин „до скоро“ се користи зато што је ова компанија управо продата азијском партнеру United Luck Group Holdings Limited и то за фантастичних милијарду долара.

Иако су сви око њих били сумњичави, брачни пар Логин је успео да прикупи средства и у јулу 2010. лансирана је игрица под именом „Талкинг Том“. У питању је анимирани мачак који духовито прича, реагује на додир и генерално има задатак да забави корисника. за кратко време ова апликација је постала глобално позната, што је компанија искористила да лансира и многе друге анимиране ликове, као и да отворе свој канал на ЈуТјубу и почну да емитују кратке анимиране серије. У протеклих неколико година успели су да досегну до 300 милиона активних корисника саме апликације, милијарде преузимања апликације преко смарт телефона, као и преко 9 милиона следбеника на видео каналу.

Компанија Оутфит7 је убрзо по планетарном успеху пресељена на Кипар, а канцеларије су отворене у Лондону, Кини, као и самој Словенији. Али иако ова прича звучи невероватно и помало бајковито, пут до успеха је био трновит. Само Логин је радио годинама у ИТ индустрији и почетком светске економске кризе остао је без посла, али са добром идејом да искористи своје знање програмирања и пружи свету нешто забавно. Окупио је своје пријатеље инжењере и уложио новац у малу идеју за коју су многи сумњали да може да успе. Његова супруга је била задужена за финансије и целокупну подршку, и често је истицала да су се сусретали са законским и административним проблемима у Словенији, јер новац није могао слободно да тече са Интернета, као што је то случај данас, те су морали да отварају рачуне у суседној Аустрији.

Поред тога почели су развијањем неколико апликација истовремено, али у почетку ниједна од њих се није показала уносном. У тим тренуцима изгледало је као да се све заверило протов њих. Међутим, нису одустајали и тако је рођен легендарни мачак који говори Том и који је успео да им коначно донесе успех. Сам Само Логин стално је истицао да је веровао у своју компанију и да је био спреман да се бори и проналази нова решења како би успео да оствари свој сан. И упорност се свакако исплатила.

У почетку су имали десетак запослених, да би неколико година касније компанија запошљавала преко 200 стручњака и то на два континента остварујући вртоглаве приходе и константни раст у сопственој вредности. Иако су у почетку пословања добијали понуде инвеститора „анђела“, одлучили су да их не прихвате, што им је отежало почетак пословања. Али исто тако ово је имало за последицу да далеко више пажње обраћају на своје издатке и тако су научили да економишу на најбржи могући начин.

Иако је у плану било и снимање анимираног филма са чувеним мачком у главној улози и то највероватније у сарадњи са компанијом Дизни, за сада се чека одлука новог власника, азијског конзорцијума, а брачни пар Логин тренутно ужива у резултату више него успешне продаје и свакако планира нове изазове и победе на дигиталном тржишту.

Овде је извор за ту информацију!